Är du vår nya stödsamordnare?

Föreningen Tillsammans rekryterar!

fri (1).png

Föreningen Tillsammans vision är ett samhälle fritt från sexuellt våld där alla individer uppmuntras i sin utveckling att nå sin fulla potential på sina egna villkor och där rätten att bli hörd respekteras. Föreningen Tillsammans tar avstamp i en orubblig mellanmänsklig och ömsesidig tro på målgruppens styrka och förmåga att hjälpa sig själva och varandra. Att bli sedd och bekräftad är avgörande för den stödsökande. Den som har blivit bemött med respekt och blivit lyssnad till ger i sin tur lyssnandets gåva vidare.

Syftet med föreningen är att en tillsammans med andra i liknande situation ska få det stöd och den styrka en behöver. Samtidigt är Föreningen  en samhällskritisk kraft som kämpar för att förändra de rådande strukturer och normer som finns och som möjliggör det sexuella våldet.

Föreningen Tillsammans grundades 2014 och vårt arbete utgår från Istanbulkonventionen och en feministisk värdegrund*. Föreningen är partipolitiskt och religiöst obunden, och motsätter sig all form av diskriminering på grund av kön, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet, trosuppfattning och funktionsförmåga.

Föreningen har sitt kansli i Stockholm. Vi verkar nationellt med volontärer utspridda över landet och erbjuder stödinsatser både online och offline.

Vi är en separatistiskt organiserad verksamhet och vår stödverksamhet vänder sig till dig som definierar sig som kvinna.

round_tofs (1).png

Det här är du:

Vi söker dig som är inkännande, tålmodig och gillar att utmana dig själv och andra i ditt arbete. Som stödsamordnare på Föreningen Tillsammans skall du vara lugn, eftertänksam och ha lätt att möta och etablera relationer med människor som har olika erfarenheter och kanske andra perspektiv på världen än du själv.

Vi ser att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Du främjar en rak kommunikation och är van vid att arbeta självständigt.

För att trivas inom Föreningen Tillsammans ska du vara bekväm med rutin och fasta ramar samt ha en förmåga att applicera ett självreflekterande och maktkritiska perspektiv på ditt arbete.

Du gillar att komma med egna initiativ och är inte rädd för att säga vad du tycker. Som person ser vi att du har god självkännedom, har ett brinnande engagemang för frågan och att du har en positiv inställning då frågan stundvis kan vara tung att hantera.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetsuppgifter:

Tjänsten innefattar bland annat att planera och genomföra olika aktiviteter för volontärer och stödsökande, till exempel implementering av grundutbildningar, fortbildningar och stödgrupper. Ta fram metodmaterial samt informationsblad för föreningens stödverksamhet.

Rekrytera, utbilda och handleda volontärer i sina stöduppdrag.

I tjänsten ingår kontinuerlig utvärdering och uppföljning av stödverksamhetens aktiviteter. Du förväntas att delta på samverkansträffar och på olika sätt sprida information om sexuellt våld och Föreningen Tillsammans stödverksamhet. I arbetet ingår även att utmana befintliga normer och föreställningar om hur man kan/ska jobba stödjande med målgruppen.

Kvalifikationer

• Har relevant yrkesutbildning, t.ex. socionom eller beteendevetare

• Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• Har erfarenhet av att jobba stödjande

• Har erfarenhet av att jobba med kommunikation och informationsspridning

• Erfarenhet av att jobba med Föreningen Tillsammans målgrupp

• Dokumenterad kompetens från att arbeta med frågor kring trauma och PTSD

• Delar Föreningen Tillsammans feministiska värdegrund och vision om ett samhälle fritt från sexuellt våld.

Meriterande

• Erfarenhet av ideellt eller avlönat arbete i frågor som rör sexuellt våld

• Flerspråkighet

• Erfarenhet av att leda grupper i samtal och handledning

• Erfarenhet av att ta fram och genomföra utbildningar och presentationer

• Kunskap om och erfarenhet av den ideella sektorn

• Erfarenhet av att jobba med InDesign och Photoshop

• Vi värdesätter mångfald och ser gärna att sökande har olika kompetenser, perspektiv och erfarenheter

Om tjänsten och ansökan

Anställningsform: Projektanställning 1 år, 6 månaders provanställning, med möjlighet till förlängning. Tjänsten omfattas av kollektivavtal.

Lön: Fast månadslön

Omfattning: 80-100%

Arbetstid: Din arbetstid kommer i huvudsak att vara förlagd till dagtid vardagar, men visst kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Tillträde: 1 februari 2020

Arbetsplats: Tjänsten är förlagd på Föreningen Tillsammans kontor på St:Eriksplan, Stockholm.

Ansökan skall innehålla: Personligt brev samt CV

STÖDcirklar_3-6-03.png

Sista ansökningsdag 15 november.

Vi tillämpar ett löpande urval och kommer kalla lämpliga personer till intervju även innan sista ansökningsdag.

Skicka din ansökan (personligt brev + CV) till julia@foreningentillsammans.se

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Julia Östfeldt, verksamhetsledare, på julia@foreningentillsammans.se eller 076 942 87 54.

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Föreningen Tillsammans