ÄR DU VÅR NYA STÖDGRUPPSLEDARE?

Välkommen med din ansökan!

round_tofs.png

Vi, Föreningen Tillsammans är en politiskt och religiöst obunden organisation. Vi motsätter oss all form av diskriminering på grund av kön, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet, trosuppfattning och funktionsförmåga. Föreningen Tillsammans arbetar för ett samhälle fritt från sexuellt våld.

Tillsammans erbjuder en plattform av och för människor som har utsatts för sexuellt våld. Det är en plats för förståelse och gemenskap, kunskap och information. Syftet med föreningen är att utsatta tillsammans med andra i liknande situation ska få det stöd och den styrka du har behov av. Samtidigt är vi en samhällskritisk kraft som kämpar för att förändra de rådande strukturer och normer som finns och som bidrar till att normalisera det sexuella våldet.

Föreningens tre pelare, förebyggande- opinionsbildande- och stödjande arbete är tätt sammanflätade och vi lägger stor vikt vid maktkritiska perspektiv.

Nu söker vi dig som vill bli en del av organisationen och leda höstens stödgrupper tillsammans med vår stödsamordnare.

Du är inkännande och har förståelse för sexuella trauman. Du besitter ett lugn i dig själv och ser likväl gruppen som individens behov. Du tror på den stödsökandes förmågor samt uppskattar reflektion både i dig själv och tillsammans med andra. Du har också en förmåga att omvandla dina egna erfarenheter till kompetens.

Stödgrupperna är en plattform för personer som har utsatts för sexuellt våld. Deltagarna som närmar sig gruppen uttrycker ofta en känsla av isolering och ensamhet. Stödgruppen ämnar skapa ett gemensamt rum med stöd till förändring och därmed lyfta skam, skuld samt ensamhet från den stödsökandes axlar.

Gruppen är uppbyggd på föreningens metodmaterial. Tillsammans med Föreningens Stödsamordnare skapar ni ett tryggt rum för deltagarna att läka. Varje träff behandlar ett nytt tema genom reflektion, övning och rundor. Vi träffas vid åtta tillfällen, varje tillfälle är cirka 2 timmar.

TIDSRAM FÖR UPPDRAGET

Du blir utbildad internt av Föreningen Tillsammans innan uppdraget startar. Vi kommer tillsammans fram till ett passande datum. Men utbildningen kommer att ske vecka 32 eller 33.

Stödgrupp 1 : v34 - v41

Stödgrupp 2 : v44 - v51

4-6 handledningstillfällen tillkommer.

Du som vill arbeta med oss hela hösten prioriteras, men du är varmt välkommen att skicka in din ansökan även om du enbart är tillgänglig en period.

Kvalifikationer

• Avslutad/ pågående relevant utbildning: ex. psykolog, socionom, terapeut eller beteendevetare.

• Behärskar svenska i tal och skrift.

• Dela föreningen Tillsammans värdegrund

Meriterande

• Relevant arbetslivs- yrkeslivserfarenhet ex: psykolog, socionom, terapeut eller beteendevetare.

• Erfarenhet av att jobba med våldsprevention.

• Erfarenhet av ideellt eller avlönat arbete i frågor som rör sexuellt våld .

• Kompetens om trauma och PTSD

• Erfarenhet av att leda stödgrupper.

Om uppdraget och ansökan

Anställningsform: Arvoderat uppdrag. 2,5 timme i veckan på kvällstid. Det tillkommer timmar för handledning, möten samt utbildning.

Ansökan skall innehålla: Personligt brev samt CV

Arbetsplats: Stödgruppen är förlagd på Föreningen Tillsammans kontor på St:Eriksplan, Stockholm.

Sista ansökningsdag 2019-07-01

Vi tillämpar ett löpande urval och kommer kalla lämpliga personer till intervju även innan sista ansökningsdag.

Skicka din ansökan (personligt brev + CV) till julia@foreningentillsammans.se Märk din ansökan med Rekrytering Stödgrupp. Redan nu rekommenderar vi dig att beställa ett utdrag ur belastningsregistret.

Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Emma Raask, stödsamordnare via emma@foreningentillsammans.se eller 073 983 3628.

Välkommen med din ansökan!

vi tar inte emot sökande som identifierar sig som cismän.

/TSM Crew